• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Behöver råd, kan inte betala tillbaka lån 14 dagar på mig

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Kanske inte det bästa rådet men bumpar från Terrys tidigare tips. Köp grejer via Telias hemsida och sälj sedan vidare på typ tradera. Du får lätt 20-30 K i kredit via Telia Finance (bra ränta) vilket inte heller genererar någon ff hos UC (Telia använder Sergel). Du kommer såklart torska pengar då du självklart måste sälja till en billigare peng än du betalar. Får du grejerna sålda hindrar det åtminstone dig från att hamna på gatan...

Jag körde det här under våren: betalkoll maxat till 50k, sålde 300 saker på tradera och ordnade Telia delbetalning och sålde teknik + körde loppis. Det gjorde att jag slapp anmärkning, slapp inkasso, kunde ligga så mycket back som du ungefär per månad och sen fick jag ett samlingslån av en släkting så mina 17 sms lån är ett minne blott.
Lider extremt mycket av spelsug nu dock p.ga. Viljan att bli fri för gott. Får fajtas med demonerna.
Men kolla upp dessa alternativ.
Jag har köpt saker som har bra andrahandsvärde. T.ex. Fjällräven saker ur nya kollektionen från engelska sidor på delbetalning som är dyrare i Sverige, så man får ut pengar direkt. Kolla märkeskläder på myrorna för att gå några 100 kronor till 1000 kr plus på friluftsmärken. Osv.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Var köpte du Fjällrävengrejerna?

Jag körde det här under våren: betalkoll maxat till 50k, sålde 300 saker på tradera och ordnade Telia delbetalning och sålde teknik + körde loppis. Det gjorde att jag slapp anmärkning, slapp inkasso, kunde ligga så mycket back som du ungefär per månad och sen fick jag ett samlingslån av en släkting så mina 17 sms lån är ett minne blott.
Lider extremt mycket av spelsug nu dock p.ga. Viljan att bli fri för gott. Får fajtas med demonerna.
Men kolla upp dessa alternativ.
Jag har köpt saker som har bra andrahandsvärde. T.ex. Fjällräven saker ur nya kollektionen från engelska sidor på delbetalning som är dyrare i Sverige, så man får ut pengar direkt. Kolla märkeskläder på myrorna för att gå några 100 kronor till 1000 kr plus på friluftsmärken. Osv.
 

skuldmannen87

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
123
Poäng
297
Kunde inte skaffa Betalkoll, för dålig kreditvärdighet.

Menar ni att man köper teknikprylar på avbetalning och sedan säljer man grejerna på Blocket och med de pengarna betalar man sina akuta räkningar för att sedan betala av krediten efter hand? Det är lite blandade känslor kring det förslaget, men det verkar ju ändå som en bra utväg just nu.

Vad gör Klarnakortet så bra? Är det samma princip där, köpa saker och sälja?

Skulle jag vara en belastning om jag är medsökande på något större lån? Min pappa är inte i livet längre, så jag har bara min mamma att luta mig mot. Hon har stabil inkomst och är högutbildad, men hon har redan tagit ett lån på 150 000:- åt mig i sitt namn + står som medsökande på ett lån till på 150 000:-. Finns det på kartan ens att jag kan samla dessa tre lån 150 + 150 + 280 under samma lån och kanske minska månadskostnaden? Totalt för dessa lån betalar vi ca 10 000kr i månaden... Där Bank N tar 6400:-.
 

skuldmannen87

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
123
Poäng
297
Enligt UC har jag totalt 568k utnyttjat och en riskprognos på 14.59%. Har en kredit på Credway som jag får tillgång till igen i mitten av juli men jag måste ringa och prata med dem först. Kan det vara en idé att låsa upp den (om det går) för att beta av lite andra lån?
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Om du tror att det hjälper dig i längden. Och att du söker hjälp för spelandet.
 

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
696
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Har struntat i mitt BN lån två månader i rad för att loss lite pengar, plus tog bet fri månad innan. Problemet blir att betala ikapp sedan, så det gäller att man har 100% koll, du vill inte få lånet uppsagt.

Men hellre 60kr påminnelsen kostnad hos BN än sms lån.

Få till fri månad från BN, småpengar och WK, så har du ju nästan 12K

Loanstep och everyday skulle jag prioritera, har haft dom både och hemska räntor.

Everyday kredit satte mig i skiten först (mitt eget ansvar men första lånet)
 

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
696
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Har du sökt om skattejämkning? Kanske hjälper långsiktigt
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp